Wytyczne dla początkującego przedsiębiorcy

Prowadzenie biznesu ma na celu zaspokajanie potrzeb klientów oraz generowanie zysków

 

Te zasady dotyczą każdej branży, bez wyjątku. Brak zdolności wytwarzania zysku jest filantropią, a brak umiejętności wpisywania się w oczekiwania klientów jest pasją i spędzaniem swojego czasu w sposób mało interesujący dla innych.

Zakładając działalność należy odpowiedzieć sobie na pytanie dla jakiej grupy odbiorców są moje usługi/produkty, jak sprawią, że konsumentom będzie żyło się lepiej i jak usprawnią ich codzienne funkcjonowanie. Jeżeli uda się odpowiedzieć na te pytania i znaleźć grupę ludzi gotowych zapłacić za przygotowaną ofertę, wówczas można zacząć przygodę z biznesem.

 

Dla kogo pracujesz?

To pierwsze pytanie, na które powinien odpowiedzieć każdy początkujący przedsiębiorca – będzie ono także powracało przy każdej próbie penetracji rynku. Nawet po wielu latach, nie można o nim zapominać i warto co jakiś czas głośno na nie odpowiadać.

Prowadzenie firmy odbywa się zawsze dla kogoś, dlatego nie można stracić z oczu trzonu swoich działań. Bez znajomości swojej grupy docelowej, wnikliwej analizy jej problemów, zachowań i potrzeb, nie uda się generować długookresowych zysków. Czasy niedoboru produktów i usług, bezpowrotnie minęły. Dziś w dobie powszechnego dostępu do nich, liczą się wąskie specjalizacje i konkretnie zdefiniowane grupy klientów. Zrób to dobrze! Poświęcając adekwatną ilość czasu na przemyślenia i wywiad rynkowy. Stąd już tylko krok, aby zastanowić się, jak taką rzeszę klienta pozyskać, a później utrzymać.

 

Czy musisz wpisać się kalendarz klienta?

Gdy już wiesz na kogo powinna być skierowana cała Twoja uwaga, będziesz w stanie zdefiniować i zaplanować, skuteczne kanały dotarcia i komunikacji. Dowiedzenie się jak i gdzie potencjalni odbiorcy funkcjonują to podstawa strategii działania – jak pozyskać klienta. Wyobraź sobie typowy dzień swojego odbiorcy. Od momentu kiedy się budzi, poprzez drogę do pracy, przestrzeń w której funkcjonuje, aż do chwili kiedy kładzie się spać. Zastanów się, w których momentach, jest on w stanie poświęcić Ci uwagę i na ile dotarcie do niego z komunikatem właściwe – nieinwazyjne. Jeżeli Twój potencjalny klient, pierwszą rzeczą, którą robi po otworzeniu rano oczu, jest otworzenie aplikacji Social Media, czekaj tam na niego z komunikacją. Gdy zaś jest gotów na dialog z Twoim produktem podczas spędzania wolnego czasu ze znajomymi, dołącz do nich w subtelny, ale zauważalny sposób.

 

Jak zbudować pierwszy pomost i zdobyć klienta?

Mało który początkujący przedsiębiorca dysponuje ogromnym kapitałem pozwalającym na wejście na rynek z impetem i go zawojować w pierwszych tygodniach swojej działalności. Jak dane pokazują, większość ludzi zaczyna swoją przygodę z biznesem z minimalnymi środkami oraz obawami. Aby skutecznie zacząć należy zbudować pierwszy pomost prowadzący do klienta. Dlatego poinformuj znajomych i środowisko w którym funkcjonujesz o swojej działalności. Dotrzyj do nich odważnie za pomocą Social Media lub po prostu zadzwoń! Na pewno w Twoim otoczeniu jest ktoś dla kogo Twój produkt czy usługa będą istotne. Zainteresuj go, nawiąż współpracę i spraw byś wypełnił jego oczekiwania. To będzie Twój pierwszy pomost, ambasador, którego pozytywna opinia pozwoli Ci postawić kolejne pomosty, a nawet solidne mosty.

 

Czy wytrwałość jest główną cnotą w drodze do osiągniecia celu?

Na pewno bez zaangażowania, skupienia i ciężkiej pracy, bardzo ciężko będzie osiągnąć wyznaczony cel biznesowy i sprawnie funkcjonować na silnie konkurencyjnym rynku. Natomiast wytrwałość i zdolność do dostosowania się do otaczającego środowiska są kluczowe! Tak jak w przyrodzie, na przestrzeni wieków przetrwały te gatunki, które były w stanie dostosować się do zmieniającego się klimatu, tak Twój biznes i usługi muszą ewoluować w tempie ewolucji otoczenia. Dlatego bądź aktywnym obserwatorem. Będąc zaś systematycznym, nie zrażając się pierwszymi niepowodzeniami i wierząc w to co robisz, jesteś w stanie zajść daleko i osiągnąć zamierzony cel.

 

Inwestuj w siebie!

W pierwszych miesiącach czy latach swojej działalności wygospodaruj czas i środki na rozwój wiedzy i umiejętności. Zainwestuj w szkolenia pozwalające wynieść Twój biznes na wyższy poziom i coraz większym stopniu zaspokoić oczekiwania klientów. Skorzystaj ze wsparcia doświadczonych konsultantów biznesu, którzy już na niejednym problemie zjedli zęby. Inwestując w ich czas, który poświęcą na konkretnych potrzebach Twojej firmy, oszczędzić sobie wielu nerwów i unikniesz niepowodzeń. Wyposażony w odpowiednią wiedzę i umiejętności, szybciej pozyskasz klientów i odniesiesz sukces.

 

Chcesz dowiedzieć się więcej, jak skutecznie postawić pierwsze kroki w biznesie?

Napisz do nas, a my powiemy Ci jak to zrobić!

Wiemy, że zmieniliśmy oblicze firm
i skutecznie rozwinęliśmy kompetencje ludzi

Pozostaw nam swoje dane kontaktowe i już dziś dołącz do ich grona!