Komunikacja on-line bez obaw i niepotrzebnej tremy

 

Być może cześć z Was rozważa przeniesienie komunikacji z klientami do internetu – wideo konferencje, webinary, filmy ofertowe. Jednak trema, jest tym co Was w gruncie rzeczy powstrzymuje.  To sprawia, że szanse na nawiązanie relacji sprzedażowych spadają, a w obecnym czasie nie możecie sobie na to pozwolić.

 

Jakie są źródła tremy?

Może być ona związana zarówno z samym dyskomfortem towarzyszącym wystąpieniom publicznym, efektem nowości prowadzenia spotkań biznesowych przez komunikatory internetowe, jak i strachem przed niespodziewanym pojawieniem się członków naszej rodziny w obiektywie kamery i poczuciem braku profesjonalizmu. Czynników może być dużo więcej, ale spójrzmy na powyższe.

 

Nasze rodziny tworzą nasze firmy

Nowa rzeczywistość wymusza pracę z domu. Przestrzeni, która nie jest przede wszystkim zdalnym biurem, a miejscem tworzonym przez rodzinę. Na co dzień w pracy, większość z nas, dzieli się z współpracownikami i klientami, także informacjami na temat naszej sfery prywatnej (pokazujemy zdjęcia z wakacji, rozmawiamy o codziennych sytuacjach itp.). Dlatego nie bójmy się, pokazania swojego ludzkiego oblicza, także podczas video konferencji.

 

Jakie są genialne triki zwalczania tremy?

Wprawdzie wielu ekspertów zaczyna porady od ćwiczeń oddechowych, postawy ciała, itp., ale sprawa jest dużo prostsza:

zaakceptujcie towarzyszącą publicznym wystąpieniem niepewność

– dobrze przemyślcie i przygotujcie temat oraz plan wystąpienia, spotkania

– podejdźcie do wideo konferencji, jak do spotkania z osobą, którą znacie

– przede wszystkim słuchajcie uczestników i obserwujcie ich reakcje na to co mówicie

– zadbajcie o komfort, zarówno swój jak i uczestników spotkania, wybierając w swoim domu miejsce, w którym czujecie się swobodnie. Warto by było ono dobrze nasłonecznione i wizualnie atrakcyjne dla odbiorców

– sprawdźcie działanie kamery, mikrofonu, komunikatora wideo

Zacznijcie! Po prostu zróbcie takie spotkanie, nie zwlekajcie! Nie utknijcie w pułapce 100% profesjonalizmu – zbyt długie i pieczołowite przygotowania mogą przyczynić się do demotywacji i zaniechania działań

przećwiczcie potencjalne spotkanie z najbliższymi lub klientami, z którymi macie dobrą relację, nabierzecie pewności siebie

– nie bójcie się nazwać i wyartykułować towarzyszące Wam emocje

– potraktujcie spotkanie wyjątkowo, dbając o swobodny i adekwatny do rodzaju spotkania ubiór

Pamiętajcie! Wielu z nas stawia pierwsze kroki w nowej rzeczywistości.

Podzielcie się z nami swoimi doświadczeniami

biuro@oskarco.pl

 

Wiemy, że zmieniliśmy oblicze firm
i skutecznie rozwinęliśmy kompetencje ludzi

Pozostaw nam swoje dane kontaktowe i już dziś dołącz do ich grona!